Typsnitt och sidkantlinjer

Om stencilerna ser konstiga ut när du öppnar dem beror det på att du saknar typsnittet skolstil. Om du ändrar typsnittet till Comic Sans så ser det bättre ut! Du markerar all text genom att trycka CTRL+A (PC).

Ramen runt stencilerna kan du enkelt ändra färg på, ta bort eller justera genom att gå in på sidlayout och därefter sidkantlinje (PC). Linjerna är 6 pt tjock. Du ändrar placeringen av linjen genom att gå in på alternativ under samma flik.Tyvärr påverkas placeringen av vilken skrivare du använder.

När du klickar på ett word-dok hamnar det bland hämtade filer på din dator!

11 thoughts on “Typsnitt och sidkantlinjer

  1. Vad glad jag är att jag har hittat hit! Jag börjar snart jobba igen efter en längre tids föräldraledighet. Har sökt efter bra inspirationsbloggar och annat på internet, men haft svårt att hitta material där jag inte velat göra förändringar eller bloggar där det finns mycket samlat. Din blogg är en inspirationskälla och ett riktigt guldkorn. Hoppas att du orkar fortsätta. Jag har själv en liten vision om att få ut mitt eget material på en blogg, men har inte kommit dit än….

    • Kul att ni har nytta av mina uppgifter. Vi får väl se om det kommer divisionsuppgifter så småning
      om . Det är lite klurigare att göra divisionsuppgifter med tanke på divisionstecknet.

  2. Hej!

    Jag tycker också att du har gjort fantastiska uppgifter. Tack! Har många gånger funderat på hur man kan göra så fina arbetsblad. Får man lov och fråga i vilket program du gör dina?
    Mvh

    Anna

  3. Min guldgruva jag hittade här hos dig. Otroligt snällt att dela med sig. Bra jobbat. NU behöver jag inte uppfinna hjulet en gång till…

    // David

Kommentera

