Problemlösning – Hemliga tal

Här kommer 16 ”Hemliga tal-kort” i varierande svårighetsgrad.

Gå igenom alla nya begrepp innan barnen börjar med övningen t ex siffersumma, udda tal, jämna tal, jämnt delbart med tre.

Eleverna arbetar i par. De fyra ledtrådarna läggs med baksidan uppåt. En ledtråd i taget läses upp.

From kort 10 behöver barnen använda hundrarutan.

Korten förvaras lämpligen i transparenta myntaskar t ex från Beta Pedagog (beta-2034)

Hemliga tal hundrajakten

Barnen stryker alla tal som inte stämmer in på det Hemliga talet och slutligen återstår bara ett tal.

Hemliga tal 1 Hemliga tal 2

Hemliga tal kort (word)

Hemliga tal kort (PDF)

Protokoll Hemliga tal (word)

Protokoll Hemliga tal (PDF)

Hundrajakten (word) – Hundraruta

Hundrajakten (PDF) – Hundraruta

Facit

Hemliga tal facit

Hemliga tal – kort facit (PDF)

Hemliga tal – kort facit (Word)

4 thoughts on “Problemlösning – Hemliga tal

  1. Hej!
    Tack så mycket för en alldeles fantastisk inspirationssida. Jag är inne på din blogg och letar inspiration minst en gång om dagen och jag hittar alltid något som är bra. Jag bara älskar din blogg och jag rekommenderar den mer än gärna till alla mina lärarkollegor.

Kommentera

